به وبلاگ کیتهای الکترونیکی خوش آمدید
به وبلاگ کیتهای الکترونیکی خوش آمدید

به وبلاگ کیتهای الکترونیکی خوش آمدید

خلاقیت در طراحی

زنگ بلبلی






اگه علاقه مندید که یه زنگ خوش صدا و خیلی ساده بسازید من اینو پیشنهاد میکنم ، چون هم سادست و هم صدایی شبیه به زنگ خیلی از خونه ها رو داره ! 



  

 

 با کمی تغییر توی خازنهاش ، میتونید صدای جوجه بعضی پرنده ها رو هم باهاش در بیارید!!! من خودم اینو امتحان کردم ، وقتی به خازنهای مدار ور میرفتم به یه صدای جالب رسیدم که بقیه وقتی شنیدن ، فکر کردن یه پرنده ، سرمازده شده و افتاده تو خونمون !!! اون موقعم زمستون بود!!! (خیلی بی مزم نه؟!)

امیدوارم براتون جالب باشه !

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سجاد دوشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 05:20 ب.ظ

سلام مشخصات کامل این چوک چیه چون هرجا که میرم میگند مخصات کاملش را بگو این جوک ها هم هیچ جا تو اصفهان خیابان طالقانی که مرکزشه گیر نیمد

سلام دوست من . درباره چوک قرمز توی مدار زنگ بلبلی باید بگم که ظاهرا خیلی قدیمی شده که از شما مشخصاتش رو خواستن و حتما گیر نمیاد . این ترانس های کوچیک به چوک قرمز رادیو مشهور هستن و بهشون ،TH50 هم میگن .اگه بخوای خودت هم میتونی بسازی . اول یه دونه لامپ کم مصرف 18 وات سوخته پیدا کن و چوک توش رو باز کن و هسته فریتش رو در بیار و کاملا قرقره اون رو از سیم خالی کن .
حالا 75 دور سیم 0.25 بپیچ و بعدش هم 550 دور سیم 0.15 !
بعدش هم هسته فریت رو جا بزن . دو سر 75 دور خروجی و دو سر 550 دور هم ورودی ترانس هست . البته هسته چوک های قرمز رادیو فریت نبودن ولی احتمالا ، توی مدار زنگ بلبلی مشکلی ایجاد نخواهد کرد . البته بازم شک دارم . امتحان کن !

مشخصات بیشتر ترانس مربوطه رو توی عکسش گذاشتم یه نظری بنداز بهش!!!

http://s1.picofile.com/file/6528344064/TH50.jpg


موفق باشید...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد