به وبلاگ کیتهای الکترونیکی خوش آمدید
به وبلاگ کیتهای الکترونیکی خوش آمدید

به وبلاگ کیتهای الکترونیکی خوش آمدید

خلاقیت در طراحی

تقویت کننده صدا با LM386






آی سی LM386 کلا یه آمپلیفایر هست که توی یک پکیج DIL08 جا دادنش ! و مدار داخلیش به این صورته : 





شکل آی سی هم که گفتم همون آی سی های معمولی 8 پایه هستش !


برای راحتی کار مونتاژ ، برای نصب آی سی از سوکت اون استفاده میکنن که این شکلیه!!!


مدار این تقویت کننده هم نظاره بفرمایید!



 

تغذیه این مدار 3 تا 12 ولت هست و بیشترین صدا با 12 ولت به دست میاد!


طرح مسی مدار هم ملاحظه بفرمایید :




 

لیست قطعات : 



 

 

 

برای اینکه بتونید فیبر مسی مدار رو با روش اتو درست کنید من یه فایل پی دی اف که بشه روی گلاسه پرینت گرفت رو براتون میذارم !!! 

 

دانلود فایل PDF



چند نکته : -سوکت 8 پایه رو به جای ای سی لحیم میکنن و آی سی رو توی اون  با فشار جفت میکنن ، قیمتی هم نداره 30 تومن یا 300 ریال هستش .


-پایه 7 آی سی آزاد هست و به جایی وصل نمیشه !


-بهتره خازنهای الکترولیت رو 16 ولتی انتخاب کنیم چون در صورتی که ولتاژ مدار بیشتر از ولتاژ کار خازنها بشه خازنها داغ میشن و احتمالا بعد از چند دقیقه می ترکن . 


-میکروفن یا همون MIC به قسمت MIC وصل میشه البته باید مثبت و منفیش رو هم رعایت بکنید منفی میکروفن همون پایه هست که به بدنه خودش اتصال داره .


-ولتاژ کار رو  میتونید 9 ولت بگیرید ، یه باتری کتابی 9 ولتی ، البته میشه از آداپتور 12 ولت هم استفاده کنید ، فقط صدا توی خروجی یه مقدار وز وز خواهد داشت .



-آی سی رو از از طرف علامتی که روی فیبر و آی سی هست جا میزنن یه حالت نیم دایره تو ضلع بالایی آی سی توی طرح مسی هست ، این علامت با علامت خود آی سی منطبق باشه .




من خودم فرصت نداشتم این مدار رو با این نقشه درست کنم ولی قبلا نمونه هایی ساختم و خوب هم کار میکردن ، مثلا این دوتا از طرحهاییه که از اینترنت گرفتم !






نظرات 7 + ارسال نظر
ابراهیم یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:41 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید به اقا مهدی
این مدار میشه جایگزین سمعک بشه .
میخوام سمعک داخل جیبم بگذارم تا صداها بهتر بشنوم
اگه این مدار خوبه الان دست بکار بشم
مرسی

سلام و ممنون

نه برای سمعک خوب نیست .

پویان دوشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:45 ق.ظ

سلام
آقا میخواتم بگم که اگه از آداپتور استفاده می کنید برای اینکه وز وز نکنه یه مقاومت 10 اهم با تعذیه سری کنید مثل آب رو آتیشه.البته من یه خازن 1000 میکرو هم با منبع موازی کردم.

sina چهارشنبه 16 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 04:37 ب.ظ

با سلام من این مدار روی برد هزار سوراخ جمع کردم کار میکند اما صدا یکم نویز داره کیفیت خوب نیست؟ علت این نویز بنظرتون چی میتونه باشه؟
برق 5 ولت دادم و 12 .. 8 ولت ندادم
هم توی 12 این مشکل بود هم روی 5

سلام ؛ تغذیه باید رگوله شده باشه و البته از 6 ولت تا 12 باشه
برق باتری بهترین نتیجه رو خواهد داشت!

Ali یکشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 12:18 ب.ظ

وقتی با گوشیم صدا رو بالا میزنم صدا بسیار خراش پیدا میکنه
بلندگو اسپیکر کامپیوتر هستش
اگه عوضش کنم درست میشه
لطفا جواب بدین
Alinajafian81@gmail.com

سلام بر شما دوست من
صدای گوشی رو مینیمم کنید و ولوم ورودی رو شروع به زیاد کردن کنید تا صدا خراب نشه ؛ دلیل خراب شدن صدا زیاد بودن سیگنال ورودیه که به همین ترتیب که گفتم مشکل حل میشه!

Ali یکشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 11:41 ب.ظ

ایسی یه کم گرم بشه مشکلی پیش نمیاد

نه زیاد گرم نمیشه

محمد پنج‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1398 ساعت 09:35 ب.ظ

با سلام
میشه به این آی سی دو تا ورودی داد؟

سلام بر شما ؛ خیر نمیشه

یاسین جمعه 3 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 09:15 ب.ظ

سلام من این مدار رو با همین ای سی ولی با خازن ها‌و مقاومت های دیگری ساختم میخواستم بدونم که عیب از کجاست؟

سلام بر شما ؛ سؤالتون مفهوم نیس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد