به وبلاگ کیتهای الکترونیکی خوش آمدید
به وبلاگ کیتهای الکترونیکی خوش آمدید

به وبلاگ کیتهای الکترونیکی خوش آمدید

خلاقیت در طراحی

سیمولاتور یا شبیه ساز تحت جاوا



بازم عرض ادب به دوستای گل خودم! 

 توی این پست میخوام یه برنامه سیمولاتور مدارهای آنالوگ رو بهتون معرفی کنم  که خیلی به نظرم باحال رسید ؛ این برنامه تحت جاواست و برای آموزش الکترونیک چیز توپیه ! برای باز کردنش باید برنامه جاوا رو روی ویندوزتون داشته باشید و این برنامه رو با جاوا open with کنید .


 این سیمولاتور ، پیچیدگیهای سیمولاتورهایی مثل پروتئوس رو نداره ولی جذابیتش به اینه که کم حجمه و شما میتونید جهت حرکت جریان الکتریکی ، توی هر مدار آنالوگی که باهاش میکشید رو ، ببینید که میتونه خیلی آموزنده باشه ؛ البته یادتون باشه ؛ جهت جریان ، طبق قرارداد ، از مثبت به طرف منفیه  !   



یکی دیگه از خوبیهای این برنامه جالب اینه که مدارهایی که باهاش میکشید رو میتونید با انتخاب گزینه فایل ، اکسپورت کرده و به شکل کد در Notepad ذخیره کنید که فوقش میشه 2 کیلو بایت !

 

این رو هم بگم که این برنامه ، مثل بقیه نرم افزارهای شبیه‌ساز دیگه ، محدودیتهایی هم داره که چیز عادی ای هست !


یه نمونه از مدارهایی که با این نرم افزار سیموله شده رو ببینید ؛



این یه اسیلاتور کولپیتسه و نتیجه کارش با این برنامه ، شبیه سازی شده که به نظر من خیلی جالبه ، نظر شما رو نمیدونم!!!


کار با این برنامه هم  خیلی راحته. ( اگه توی گزینه هاش بگردید ، یاد میگیرید!!!‌ )


این برنامه رو به همراه چندین نمونه مدار رسم شده ، برای دانلود میذارم ! دانلود کنید . حجم کمی داره و بعد از دانلود ، نصب هم نیاز نداره ! خود برنامه با فرمت جاره و در کنارش چندین میانبر HTML هم قرار داده شده که اگه آنلاین بشید میتونید اطلاعات بیشتری در مورد مدارهای همراهش ،توی لینکهای مرتبط ، از سایت خود برنامه به دست بیارید ، مدارهاش هم با فرمت Text هستن! ( اگه فایلهای HTML رو با مرورگرهایی به غیر از Internet explorer باز کنید بهتره ، چون من امتحان کردم بعضی مدارها با اون ، هنگ میکردن! )


فقط مسئله مهم اینکه ؛ وقتی خواستید برنامه رو باز کنید ، دقت کنید مسیرش فارسی نباشه چون احتمالاً ، باز نمیشه ! 



برنامه رو به همراه چندین مدار آزمایشی ، از اینجا دانلود کنید!



اگه برنامه جاوا رو هم ، روی ویندوزتون ندارید از اینجا دانلود کنید!




موفق باشید. 



ضمیمه :


وقتی فایل RAR رو دانلود کردید ، بازش کردید ؛ توی فولدر اون چندین فایل HTML هست که فایلهای متفرقه هستن و کاری بهشون نداریم ؛ فایلهای اصلی اینان...





روی فایل circuit.jar کلیک راست کنید و بعد گزینه Open with و بعدش Choose Program رو بزنید ؛ بعد از باز شدن پنجره مربوطه ، دکمه Browse رو بزنید و به مسیری که Java رو نصب کردید برید ؛ بعد از وارد شدن به پوشه JAVA و  jre6 ، وارد پوشه bin بشید و بعد از اون ، فایل اجرایی java.exe رو انتخاب کنید! بعد از تموم شدن این مراحل تیک Always رو برای اینکه همیشه فایلمون با برنامه java.exe باز بشه ، بذارید و بعد OK رو بزنید.



همین مطلب در سایت ECA


لینک منبع 


ویدیوی محیط کار

نظرات 9 + ارسال نظر
سالار یکشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 04:13 ب.ظ http://www.salarkit.blogfa.com

سلام مهدی جان وبلاگت حرف نداره راستی آنقدر خوشم اومد که لینکت کردم. ما هم یه خونه ی درویشی داریم اگه قدم رنجه فرمودین و اومدین و از وبلاگم خوشتون اومد لطفا منو با نام ((((( دنیای الکترونیک ))))) لینکم کن ....
به امید دیدار یا علی.........

شزمنده کردی سالار جان. نوکرتم داداش.

جاوید شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:05 ق.ظ http://www.p-electric.blogfa.com

سلام دوست عزیز وب خوبی داری
خوشحال میشم به منم سر بزنی راستی وب ما نیازمند نویسنده هست اگه مایلی یکی از همکاران ما باشی منو با خبر کن
البته اگه جوابت منی باشه می تونیم باهم تبادل لینک کنیم
موفق باشید

سلام دوست من ، وبلاگ شما هم چیزی کم نداره ، شما هم لینک شدید !

از توجهتون ممنونم ، ولی من فرصت نمیکنم به وبلاگ خودم هم سر بزنم ، چه برسه که ...

به هر حال ممنون که منو قابل دونستی.

موفق باشید...

مدیریت سایت بیترونیک دوشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:35 ق.ظ http://bitronic.ir


با سلام خدمت مدیریت وبلاگ
مطالب وبلاگ شما را خواندم اگر مایل باشید می توانید این مطالب را در سایت بیترونیک (انجمن تخصصی برق و الکترونیک ) به اشتراک بگذارید و به بحث و گفتمان بپردازیم .
از اینکه فعالیت شما را در سایت بیترونیک شاهد باشیم خوشحالیم .
در ضمن وبلاگ خود را در سایت بیترونیک در قسمت معرفی وبلاگ و یا در قسمت لینکستان تبادل لینک کنید . (در لینک های زیر)
http://bitronic.ir/bitronic-link/
http://bitronic.ir/forum/index.php/board,23.0.html
http://bitronic.ir

منتظر شما هستیم
با تشکر

vahid سه‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:36 ب.ظ http://electricaleng.blogsky.com/

سلام. من شما رو لینک کردم. لطفا شما هم منو لینک کنید.

پورتال قطعات الکترونیک ایران آغاز سه‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:56 ب.ظ http://bazarelecomp.com

پورتال قطعات الکترونیک ایران آغاز به کار کرد
پورتال قطعات الکترونیک افتخار دارد به عنوان عضو کوچکی از جامعه الکترونیک کشور ، جهت معرفی و اطلاع رسانی محصولات تولیدی و قابل عرضه شرکت به جامعه الکترونیک کشور باشما همکاری نماید . در صورت تمایل به آدرس
www.bazarelecomp.com
مراجعه فرمایید.
پورتال بازار الکامپ
بورس قطعات الکترونیک ، قطعات مخابرات ، قطعات خاص ، دوربین مداربسته ، سیستمهای حفاظتی ، بورس مدارچاپی ، خدماتSMD
در صورت تمایل ما را به عنوان پورتال قطعات الکترونیک لینک کنید www.bazarelecomp.com
با تشکر

ارسلان شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 03:36 ب.ظ http://microtechnology.persianblog.ir

سلام دوست عزیز
وبلاگی بسیار خوبی داری .من لینک وبلاگ شما رو با نام وبلاگ کیت های الکترونیک داخل وبلاگ خودم قرار دادم و خوشحال میشم اگر به وبلاگ من سری بزنید و اگر تمایل داشتید لینک وبلاگم رو داخل وبلاگتون قرار بدید.
خیلی ممنون و موفق باشید.

سلام دوست من ، ممنون از لطفت!

با افتخار ، شما هم لینک شدید ...


ارادتمند : مشرقی

amir پنج‌شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 04:32 ب.ظ

سلام من روی فایل circuit.jar کلیک راست کردم ولی گزینه Open with نداشت که بخواهم ادامش را برم ممنونم:

خب دانلودش کردید؟

amir جمعه 24 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 10:26 ب.ظ

بله دانلود کردم چند بار هم امتحان کردم

مطمئنا این مشکل قابل حله ولی فعلا میتونید از ورژن آنلاینش استفاده کنید ؛ آخر مطلب روی لینک منبع کلیک کنید

علی یکشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 12:30 ق.ظ

سلام اسم این برنامه در اصل CircuitJS هستش که روی مرورگر به صورت آنلاین هم اجرا میشه. اسمشو سرچ کنید میاره. برای سیستم عامل های لینوکس و ویندوز هم برنامه ی آفلاینش هست. من برای سیستم عامل های لینوکسی مانجارو و آرچ و آرتیکس و گارودا لینوکس توی AUR این برنامه رو به شکل پکیج در آوردم از اونجا میتونید دریافت کنید:
yay -S circuitjs-bin

سلام و ممنون از وقتی که گذاشتی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد